8 Şubat 2012

Röportaj: Fabiana Claudino


"Olimpiyatlar öncesi Brezilya Milli Takımı ve Fabiana için Türkiye'de yakaladığı fırsat büyük şans oldu söyleyen Fabiana; Logan Tom ve Yeon Koung Kim'in en büyük destekcileri olduğunu ve onlarla çok iyi arkadaş haline geldiğini, Logan Tom'un çok muazzam bir insan olduğunu ve saha içinde ve dışında kendisine çok yardımcı olduğunu ve birçok şey öğrendiğini de belirtiyor."

- Yurtdışındaki ilk deneyimin nasıl gidiyor?

Türkiye'de sessiz bir hayatım var. Dil, oldukça zor ve bizim dilimize göre oldukça farklı. Adapte olma konusunda pek fazla sorun yaşamadım, takım arkadaşlarım bu konuda her zaman bana oldukça fazla yardımcı oluyor, soğuk dışında herşey yolunda gidiyor. (gülüyor)


Sokaklarda gördüğüm kedi sayısından oldukça etkilendim, daha önce hiç bu kadar kediyi sokakta (bir arada) görmemiştim. Diğer dikkatimi çeken şey taraftarlar. Taraftarlar oldukça çılgın ve ateşliler, maç boyunda bir an olsun hiç susmuyorlar.


- Dil, iklim ve kültürel farklılardan dolayı yaşadığın komik bir anı oldu mu ?


Genellikle Brezilya'da hep sıcak mevsime alıştığım için burada soğukta yaşamak oldukça zor geliyor. Biz dışarı çıkarken sürekli bluz vs. gibi kışlık elbiseler giymek zorunda kalıyoruz ve bu duruma birbirimize bakıp bakıp gülüyoruz.


Dil oldukça zor ve birkaç şey basit şeyler dışında pek fazla birşey öğrenmeye vaktim olmadı. Sadece takım arkadaşlarımdan öğrendiğim
"günaydın, iyi geceler, merhaba, nasılsın" gibi basit cümleleri biliyorum.

Türk kültürü ise oldukça mükemmel. Henüz çok fazla bilgim olmasa da Türk yemekleri ve tatlıları çok lezzetli ve güzel olduğunu söyleyebilirim. Özellikle Türk çayınız bir harika.


- Maçların sıklıkğı nedeniyle tatillerde ailenden uzakta geçirdin bu nasıl bir duyguydu?


Çok zor olacağını düşünüyordum çünkü ben hep ailemle birlikte yaşadım ama daha sonra iyi birşey oldu, bizim ayın 25'inde maçımız vardı ve o maçı hızlı bir şekilde kazandık. Türkiye'de Christmas kutlanmıyor ancak maçtan sonra kendi aramızda ufak bir kutlama yaptık.


- Takımda birçok farklı ülkeden oyuncu var. Kim, Sokolova, Logan ve diğerleri..Onlardan ne gibi şeyler öğrendin ?


Burada takım arkadaşlarım ile yaşamak (birlikte olmak) ve her geçen gün farklı şeyler öğrenmek harika bir deneyim oluyor. Onların aktardığı ve öğrendiğim yeni şeyleri kafamda sürekli yer etmeye çalışıyorum. Benim için onlar ile yolculuk yapmak, sahada birlikte oynamak çok ilginç bir deneyim oluyor.


Logan ve Kim ile çok iyi arkadaşım. Logan çok muazzam bir insan, o Portekizce'de bildiği için saha içinde ve dışında bana çok yardımcı oluyor. O ayrıca benim İngilizce öğretmenim (gülüyor)


Kim ise çok arkadaşcıl. Onun inanılmaz bir insan ve mükemmel bir oyuncu olduğunu bahsetmeye gerek bile yok. Kim'in ailesi geçenlerde buraya ziyarete geldi, onlar sadece Korece konuşabilir ancak şükür ki çeviri icat etmişler.(gülüyor)


Röportaj için Fabiana'ya teşekkürler..

Take One Mitutes To Share This Post


​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

0 Yorum:

Yorum Gönder