8 Şubat 2012

Röportaj: Yeon Koung Kim - Fenerbahçe Gazetesi


Güney Kore'li smaçör Yeon Koung Kim ile Fenerbahçe Gazetesi'nin Şubat sayısı için bir röportaj yapılmış..

Yeon Koung Kim, 1988 yılında Güney Kore’de doğdu ve 1.92 boyunda. Kim ükesi Güney Kore’de voleybola başlayan ve 4 sene orada oynadıktan sonra Japonya’ya giden, oynadığı liglerde "Ligin en değerli oyuncusu", "En skorer oyuncu" gibi ödüllere sahip.

- Voleybola nasıl başladınız ?
"İlkokul 4.sınıfta seçmeler yapılıyordu. Spor konusunda başarılı olabilecek çocukları spora yönlendiriyorlardı. Ben de bu sayede voleybola başladım. İlk günden itibaren profesyonel seviyede voleybol oynamaya karar vermiştim ve voleybol tam olarak hayatım oldu…"

- Fenerbahçe Universal’ı tercih etme sebebin neydi? Transfer sürecinden bahseder misin?
"Avrupa’ya gitmeyi çok istiyordum. Öncelikli hedefim buydu. Birçok transfer teklifi almıştım o zaman. Ama Türkiye Ligi’ni ve Fenerbahçe’nin adını duydum. Şartlar da uygun olunca isteyerek buraya geldim ve şu anda İstanbul’da çok mutluyum."

- Voleybol açısından Kore ve Japonya’yı, Türkiye’yi karşılaştırabilir misin?
"Kore ve Japonya teknik açıdan, olanaklar açısından oldukça benzer. İkisi de Asya ülkeleri olduklarından sanıyorum ki aralarında pek bir farklılık yoktu. Ancak Türkiye’de gördüğüm farklılık, burasının kesinlikle daha popüler olması. Hem daha göz önündesin hem de daha başarılı oyuncularla bir arada oynama fırsatını buluyorsun. Bir diğer farklılık ise burada; hücuma, smaçlara, atak yapmaya daha çok önem veriliyor."

- Oynadığın liglerde her zaman "En değerli oyuncu", "En skorer oyuncu" gibi ödülleri aldın. Bu konu hakkında söylemek istediğin bir şey var mı?
"Bunlar bana destek oluyor, daha kuvvetli oluyorum. Çok gurur duyuyorum. Şu anda da Fenerbahçe’de oynuyorum ve umarım bu başarılarımın devamı burada da gelecek."

- Hem Türkiye Ligi’nde hem de Şampiyonlar Ligi’nde başarıyla mücadele etmeye devam ediyorsunuz. Hedef olarak sen nereyi görüyorsun?
"Kupa’da da Lig’de de Avrupa’da da başarılı olamk için elimizden geleni yapıyoruz ve bence bunu yapabilecek gücümüz var. Kazanmak ve şampiyonluklara ulaşmak istiyorum. Bu yüzden de hedefimiz her alanda şampiyonluk. Tüm kupalara talibiz."

- Kötü giden bir maç olduğunda, onu iyiye çevirmek için ne yaparsın? Batıl inançların var mıdır?
"Öncelikle olumlu düşünürüm. Daha iyi motive olmak için oyun sırasında bağırırım ve arkadaşlarımın da benim inandığımı görmesini sağlarım. Bu da performansımızı etkiler."

- Takım içindeki uyum nasıl? Teknik ekiple, arkadaşlarınla aran iyi mi, bir sıkıntı çekiyor musun?
"Takım arkadaşlarım bana her zaman yardımcı oluyorlar. Her zaman ’Bir şeye ihtiyacım olup olmadığını’ soruyorlar, yemeklere davet ediyorlar.. Bu ve buna benzer şeyler.. Kısaca özetlemek gerekirse, tüm teknik ekip ve takım uyum içerisindeyiz."

- Voleybol haricinde ilgilendiğin bir spor dalı var mı?
"Voleybol oynadıktan sonra çok yorgun düştüğüm için pek ilgilenemiyorum. Ama golf öğrenmeye başladım, diğer spor dallarında da aktif olarak yer almasam da iyi bir izleyiciyimdir."

- Peki, Fenerbahçe’nin futbol, basketbol, atletizm gibi spor dallarını takip etme şansı bulabiliyor musun?
"Benim yakınımda basketbolcu ve futbolcu arkadaşlarım var. Kore’de de bazen takip ediyordum.. Aynı şekilde burada da elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum. Mesela en son bayan basketbol takımımızı izlemeye gittim."

- İstanbul’u gezme fırsatı bulabildin mi?
"Ayasofya ve Sultanahmet’i gezdim ve çok beğendim. Bir de sahil tarafları harika. Manzara çok güzel... Alışveriş için de güzel bir şehir, fırsat buldukça alışverişe çıkıyorum."

-Türk mutfağı hakkındaki görüşlerin nedir?
"Köfte’yi çok seviyorum. Damak tadıma çok uyuyor. Kebap’ı da unutmamak gerekir tabi."

- Taraftarımız bayan voleybolcularımızı çok seviyor ve desteğini esirgemiyor. Son olarak onlara bir mesajın var mı?
"Gerçekten de her fırsatta salona geliyorlar ve destek veriyorlar. Öncelikle çok teşekkür ediyorum hepsine. Her zaman elimizden gelenin fazlasını yapacağız ve şampiyonlukları alıp taraftarımızı mutlu edeceğiz."

Kaynak: Fenerbahçe Gazetesi - Şubat Sayısı

Take One Mitutes To Share This Post


​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

0 Yorum:

Yorum Gönder