7 Ocak 2011

Röportaj - Kasia Skowronska Röportajı

Voleybolseverler yıllardır Katarzyna Ewa Skowronska'nın bir gün Türkiye'ye gelmesiyle ilgili hayaller kurup durdular. Bilinen ismiyle "Kasia"nın Fenerbahçe Acıbadem'e imza atması, her ne kadar sarı lacivertli taraftarları daha çok sevindirse de bu hayal, gerçek oldu. Ayağının tozuyla "Dünya Şampiyonu", "MVP", "En skorer" sıfatlarıyla Katar'da dönen başarılı oyuncumuz ile Çırağan Sarayı'nın eşsiz atmosferinde röportaj yaptık. İnanın, onu yakından tanımak, onu daha da güzel kıldı..

Bize kendinden bahseder misin ? Voleybola nasıl başladın?

Aslına bakacak olursanız ben gayet sıradan bir hayat yaşıyordum. Ağabeyim voleybolcuydu. Ben de onun gibi olmak istediğim için voleybola başladım.

Fenerbahçe Acıbadem'e gelmeye nasıl karar verdin? Bu kararı vermende en büyük etken neydi?

Benim bir haylaim var. Şampiyonlar ligi şampiyonluğu yaşamak çok istiyorum. Çok güçlü bir takım kuruluyordu ve ben de bu teklife "hayır" diyemezdim.

Ze Roberto gibi büyük bir hocayla yeniden çalışma şansı buldun. Onun voleybola, takıma, ve senin kendi voleyboluna neler kattığını düşünüyorsun ?

Evet, Ze Roberto ile İtalya'da da çalışmıştım. Onunla yeniden çalışabiliyor olmaktan dolayı çok mutluyum. Çekinmeden şunu söyleyebilirim ki; kendisi gelmş geçmiş en iyi voleybolcu ve antrenör. Mükemmel bir öngörüye sahip ayrıca biz kadınların nasıl daha iyi antrenman yapacağımızı çok iyi biliyor.

Türkiye'ye gelmeden önce de Türkiye'ye en çok gelmesi istenen voleybolcuydun. Şimdi Fenerbahçe Acıbadem'de oynuyorsun. Taraftarımızı nasıl buluyorsun ? Takıma katkıları nasıl?

Ne söylebilirim ki.. Çok mutluyum. Fenerbahçe taraftarları muhteşem bir geleneğe sahip. Yüreklerini ve seslerini sahip oldukları herşeyi her maçta bizi desteklemek için kullanıyorlar. Onlar gerçekten taraftarlar ve umarım günden güne daha da çoğalırlar.

İtalya'dan Türkiye'ye geldin. İki ülke arasında voleybol ve oyun anlayışı olarak ne gibi benzerlikler ve farklar bulunuyor ?

İki ülkenin de büyük voleybol tarihleri var. İtalya geçtiğimiz yıl dünyanın en güçlü ligi olarak seçildi. Çocuklar oynayarak voleybolu öğreniyorlar. İyi antrenörleri bulnuuyor ve İtalyan voleybol stilini öğrenerek büyüyorlar. Böylece güçlü voleybolcular yetişiyor. Bence Polonya voleybolunda eksikliğimiz bu. Türkiye ile kıyas yapmam içinse en azından bu sezonu yaşamam lazım.

Fenerbahçe Acıbadem bu yıl büyük transferlere imza attı. Takımın en büyük hedefi geçtiğimiz yıl kaçırılan Şampiyonlar Ligi Şampiyonluğu'nun  kazanılması. Ayrıca Türkiye'deki tüm kupalara da talip olan bir yapımız var. Sen takımın son durumunu, Avrupada'ki başarısını ve sezon sonundaki başarısını ve sezon sonundaki hedeflerini nasıl değerlendiriyorsun?

Bu takımın bir parçası olmaktan büyük bir onur duyuyorum. Bu takım beni daha büyük düşünmeye sevk ediyor. Aynı zamanda da bizi büyük ve güzel bir sorumluluk altına sokuyor. Takım olarak aynı hedef ve hayale sahip olduğumu görmek çok sevindirici. Takım olarak hedeflerimizi gerçekleştirmek için çabalıyoruz. Muhteşem bir takım, mükemmel bir antrenör ve teknik heyete sahibiz. Süper Kupa'yı aldık. Dünya Şampiyonu olduk. Önümüzdeki diğer kupalara da talibiz. Bu hedefleri başarabilmek için her şeyimiz var.

Çok başarılı bir voleybolcusun. Gençlere iyi bir voleybolcu olmaları için ne önerirsin?

Ben hiçbir zaman pes etmem. Voleybol oynamak isteyen çocukların kendilerine inanmalarına ve çok çalışmaya ihtiyaçları var. Bu iyi bir voleybolcu olmak için en büyük iki şart.

Voleybol senin için ne anlama geliyor? Her sporcunun bir gün yaptığı sporla vedalaşması gerekir. Sen bu an geldiğinde ne yapmayı düşünüyorsun?

Voleybol benim hayatım. Ben bu oyunu çok seviyorum. Bu spora veda edersem ne yapacağımı gerçekten bilmiyorum. Voleybolu bıraktığım zaman düşünmeyi planlıyorum

Katar'ın başkenti Doha'da yapılan Dünya Kulüplerarası Voleybol Şampiyonası'nda şampiyon olduk. Bu Türkiye tarihinde de bir ilk. Ayrıca MVP ve en skorer de seçildin..Neler hissediyorsun?

Çok büyük bir başarı yakaladık. Bu başarı, Türk voleybolu ve bizim için büyük bir anlam içeriyor. Bu kupayı aldığımız ve Türkiye'ye getirdiğimiz için çok mutluyuz. Benim açımdan da bu şampiyona da hem MVP hem en skorer ödüllerini kazanmak benim yüzümde büyük bir gülümseme oluşmasına neden oldu. Ancak takımım olmasaydı başaramazdım. Tüm takım arkadaşlarımı bu nedenle büyük bir minnet duyuyorum. Tabii ki antrenörümüz Ze Roberto'ya da çok şey borçluyum. Çünkü o beni her maçta daha iyi olmaya sevk ediyor. Bu turnuva benim için ve inanıyorum ki takım arkadaşlarım içinde değişik bir deneyim oldu.

Katar'ı gezme şansın oldu mu? Orayı nasıl buldun?

Katar güzel bir ülke. Gün geçtikçe de büyüyen şehirlere sahip. Katar gezisinden dolayı çok mutluyum

İstanbul'a alışabildin mi?

İstanbul'a alışmak gerçekten çok zor çünkü gerçekten çok büyük bir şehir. Şimdiye kadar antrenman yaptığım yerin nerede olduğunu, süpermarketimi ve evimi öğrendim. Bu benim için yeterli, tabii ki şaka yapıyorum. Zor bir şehir ama ben bundan keyif alıyorum çünkü yavaş yavaş keşfediyorum. Umarım bir gün kaybolmam.

Türk yemekleriyle aran nasıl ? En çok hangi yemeği seviyorsun?

Türk yemeklerini yemekten keyif alıyorum. Her zaman kendime göre birşey bulabiliyorum. Köfte muhteşem !

Çırağan Saray'ında fotoğraf çekimlerin yapıldı. Nasıl buldun? İstanbul'da tarihi başka mekanları gezdin mi?

Çırağan Sarayı çok büyük ve güzel. Taksim Meydanı ve Dolmabahçe Sarayı'nı gezme imkanı buldum. Her taraf göz alıcıydı.

Yorucu bir maç ve antrenman programınız var. Kendine zaman ayırma şansın oluyor mu? Boş zamanlarında neler yapıyorsun?

Bu kadar maç yoğunluğu arasında pek kendimize ayıracağımız zamanımız olmuyor. İzin günlerim o yüzden çok değerli. O günleri de eşim ve köpeğim Dado ile geçirmeyi tercih ediyorum. Her normal insan gibi kitap okumayı ve sinemaya gitmeyi seviyorum. Bazen de takım arkadaşlarımla birlikte yemeğe çıkıyoruz.

Sana Kasia diyorlar. Kasia'nın anlamı nedir?

Kasia benim ismimim kısaltmış hali. Lütfen bana "Ewa" diye seslenmesinler. Çünkü bu benim ikinci ismim ve ben bunu hiç kullanmıyorum

Yıllarca İtalya'da yaşamış bir kadın olarak moda ile aran nasıl? İtalya'da modayı takip etme şansın oluyor muydu?

Ben bir kadınım. Modayı seviyorum ve her yerde her koşulda modayı takip ederim. İtalya'da moda çok büyük bir öneme sahip. İtalya'da modayı en iyi şekilde takip edebilir ve buna göre giyinebilirsiniz.

Röportaj: Elena Demiryürek Foto: Ahmet Hopyar

Kaynak: Fenerbahçe Dergisi Ocak Sayısı

Take One Mitutes To Share This Post


​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

0 Yorum:

Yorum Gönder